Przygotowanie Twoich materiałów dla firmy poligraficznej

Przygotowanie Twoich materiałów dla firmy poligraficznej

Formaty plików obsługiwane przez firmy poligraficzne

Zanim przeniesiesz / wgrasz projekt swojej wizytówki do firmy poligraficznej, zapoznaj się z ich preferencjami dotyczącymi formatu pliku. Prawie wszystkie drukarnie przyjmują materiały w formacie PDF i TIFF. Swift Publisher pozwala na zapisanie wizytówki w obu tych formatach, z zachowaniem wymaganej jakości (standardem dla wysokiej jakości druku jest rozdzielczość 600 dpi).

PDF i czcionki

Po wyeksportowaniu wizytówki do pliku PDF, wszystkie czcionki są osadzane automatycznie. Niemniej jednak, czasami mogą one być nieprawidłowo wyświetlane w drukarni (w zależności od używanego oprogramowania i sprzętu). Jeśli chcesz się zabezpieczyć przed takim problemem, zapisz swoją wizytówkę w formacie TIFF. Jakość pozostanie taka sama, a tekst będzie wyglądał dokładnie tak, jak chcesz. Jeszcze lepiej, jeśli przyniesiesz materiał zarówno w formacie PDF jak i TIFF i pozwolisz firmie poligraficznej wybrać ten, który będzie dla nich najlepszy.

Przekazywanie Twoich materiałów do drukarni

Po zaprojektowaniu wizytówki, należy zapisać ją na dysku w wymaganym formacie (nie należy pomijać rozszerzenia nazwy pliku – PDF lub TIFF). Przed wysłaniem pliku należy go skompresować w celu zmniejszenia jego rozmiaru. Jest to szczególnie ważne w przypadku przesyłania projektu przez Internet. Skompresuj pliki za pomocą programu Aladdin’s StuffIt, aby utworzyć plik SIT lub archiwum Zip (w systemie Mac OS X 10.3 Panther można skompresować plik do formatu ZIP za pomocą polecenia menu kontekstowego Create Archive lub menu File > Create Archive w Finder).

Istnieje kilka sposobów na dostarczenie przygotowanego materiału do drukarni – zapytaj swoją firmę, który sposób jest dla nich odpowiedni:

  • Zapisz pliki na płycie CD, DVD, Zip lub Jaz, a następnie wyślij lub przynieś płytę do drukarni. Na dysku znajdują się tylko te pliki, które mają być wydrukowane.
  • Prześlij pliki przez FTP (File Transfer Protocol). Jeśli Twoja drukarnia obsługuje tę metodę, poproś ich o nazwę serwera FTP, login i hasło.
  • Wyślij swój plik(i) jako załącznik do wiadomości e-mail. Wielu dostawców nie zezwala na wysyłanie dużych załączników (powyżej 2 MB), więc upewnij się, że Twój plik jest wysyłany, a Twoja drukarnia akceptuje duże załączniki.
  • On-line. Wiele drukarni może mieć formularz wysyłania plików na swoich stronach internetowych. Postępuj zgodnie z zamieszczonymi tam instrukcjami.

Nie zapomnij skonsultować się z drukarnią w celu uzyskania informacji o preferowanej przez nią metodzie.

Czytaj więcej o druku wizytówek TUTAJ

Previous Bindowanie – rodzaje

Może to Ci się spodoba

Life&Style 0 Comments

W Polsce prawie 7 mln osób gra w gry na smartfonach i tabletach

Już 1,9 mld użytkowników smartfonów gra w gry mobilne. W Polsce to blisko 7 mln osób. Rynek rośnie w siłę, dobre perspektywy czekają przede wszystkim gry w systemie free-to-play, które odpowiadają nawet za

Life&Style 0 Comments

Moja córka dostaje prezenty i na mikołajki i w Wigilię Bożego Narodzenia

Modelka chętnie kupuje swojej córce zabawki o charakterze edukacyjnym. Świątecznym prezentem dla małej Antoniny będzie minihulajnoga, która rozwija funkcje motoryczne dziecka. Dziewczynka otrzyma także inne podarki i to dwukrotnie: 6 i 24 grudnia. Paulina

Life&Style 0 Comments

Alergie coraz większym problemem w Europie. W diagnostyce pomocny może się okazać polski wynalazek

W całej Europie na różne postaci alergii cierpi ok. 150 mln ludzi, natomiast w Polsce objawy tej choroby wykazuje 40 proc. społeczeństwa. Szacunki pokazują, że w ciągu najbliższej dekady ponad połowa Europejczyków

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź