Dlaczego nie należy jechać na rezerwie?

Dlaczego nie należy jechać na rezerwie?

Prawdopodobnie już na kursie prawa jazdy powiedziano ci, aby nie prowadzić samochodu, gdy zbiornik paliwa jest pusty, ale czy wiesz, dlaczego tak jest? To zalecenie jest czymś więcej niż standardowym ostrzeżeniem – możesz uszkodzić samochód, ignorując zbyt długo lampkę zużycia paliwa.

Ilość paliwa, które pozostało w zbiorniku i czas do wyczerpania, zależy od kilku czynników, w tym:

  • Oszczędność paliwa pojazdu
  • Twoja szybkość
  • Twoja lokalizacja (autostrada a ulice miasta)

Czym jest wskaźnik paliwa

Po pierwsze, powinieneś zrozumieć, co naprawdę oznacza twój wskaźnik paliwa. Kiedy słyszysz znajomy „ding” towarzyszący lampce paliwa, oznacza to, że twój zbiornik paliwa osiągnął poziom „rezerwy”, czyli około 10-15% pojemności. Można obliczyć, jak długo to potrwa, korzystając ze średniego zasięgu twojego samochodu, ale odradzamy takie rozwiązanie, dla bezpieczeństwa. Jednym z powodów, dla których nie zaleca się jazdy na pustym zbiorniku, jest potencjalne uszkodzenie pompy paliwa. Pompa paliwowa jest odpowiedzialna za transport benzyny ze zbiornika do silnika i zależy od tej samej benzyny, aby uniknąć przegrzania. Przegrzanie jakiejkolwiek części pojazdu nigdy nie jest dobrą rzeczą. Praca na niskim zbiorniku gazu może spowodować przegrzanie pompy paliwa i przedwczesną awarię. Wymiana pompy paliwa to kosztowna naprawa, której można jak widać, łatwo zapobiec.

Filtr

Inną częścią, którą ryzykujesz, jest filtr paliwa, który zapobiega przedostawaniu się szkodliwych osadów i brudu do silnika. Naturalnie osady opadają na dno zbiornika paliwa, więc praca na pustym poziomie oznacza, że filtr może zostać zatkany brudnym paliwem. W niektórych przypadkach filtr paliwa może nawet zostać całkowicie zablokowany. Najbardziej oczywistym ryzykiem, jakie podejmujesz, ignorując lampkę paliwa, jest oczywiście brak paliwa. Unieruchomienie pojazdu jest nie tylko kłopotliwe, ale może też być niebezpieczne w trudnych warunkach pogodowych i kosztowne, gdy w końcu będziesz potrzebować holowania do najbliższej stacji benzynowej.

Jeśli zabraknie ci benzyny, twój samochód się zepsuje. Oznacza to, że możesz ryzykować poważne uszkodzenie silnika lub innej części samochodu. Całkowity rachunek za naprawę pojazdu będzie w dużej mierze zależał od ilości uszkodzeń. Musisz jednak spodziewać się zapłaty za części i robociznę.

Wskazówki, jak uniknąć wyczerpania paliwa

Utrzymuj zbiornik paliwa na poziomie nie niższym niż ¼ pojemności. Użyj aplikacji mobilnych, aby znaleźć tanie stacje benzynowe i tanie paliwo. Wyłącz klimatyzację. Wszyscy uwielbiamy chłodne powietrze z klimatyzatora, ale kiedy jedziesz na pustym biegu, musisz zwiększyć oszczędność paliwa. Jednym ze sposobów jest wyłączenie klimatyzacji – przynajmniej do momentu, gdy dotrzesz na stację benzynową. Pamiętaj, że przekraczanie prędkości, gwałtowne przyspieszanie i hamowanie może obniżyć przebieg paliwa z 15% do 30% przy prędkościach autostradowych. W ruchu typu stop and go zużycie paliwa spada z 10% do 40%. Jeśli zatem szukasz stacji benzynowej i kończy ci się paliwo, to dużo korzystniejszym wyborem jest spokojna jazda ze stabilną prędkością.

https://cardetailing.edu.pl/

Previous Zmiana filtra powietrza w samochodzie
Next Fakty dotyczące niszczarek oraz niszczarki dla różnych typów firm

Może to Ci się spodoba

Motoryzacja 0 Comments

Narzędzia do polerowania samochodu

Wygląd karoserii ma dziś ogromne znaczenie dla wielu kierowców. Aby zachować wygląd samochodu w idealnym stanie, stosuje się polerowanie lub malowanie. W obu przypadkach konieczne narzędzia do polerowania, bez którego

Motoryzacja 0 Comments

Zmiana filtra powietrza w samochodzie

Czyste powietrze musi być dostarczane do komory spalania w celu utworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej. Warunki, w jakich eksploatowane są samochody, są dalekie od ideału. W powietrzu unosi się kurz, brud, elementy

Motoryzacja 0 Comments

Statystyczny polski kierowca traci w korkach 3,3 tys. zł rocznie

3,8 mld zł kosztowały w 2015 roku polskich pracujących kierowców korki w siedmiu największych polskich miastach. Oznacza to wzrost wobec poprzedniego roku, w którym udało się nieco zredukować te wartości. Na statystycznego kierowcę

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź