Bagaż

Bagaż

Podróżować rekreacyjnie można na wiele sposobów. Jedni preferują loty samolotem czy wyprawy samochodowe, jeszcze inni piesze wędrówki, np. po górach. Bez względu na to, gdzie człowiek się wybiera, musi posiadać dobre opakowanie na bagaż. Tę rolę mogą spełnić walizki na kółkach lub plecaki. Warto przed zakupem jednego z tych produktów zastanowić się, który okaże się bardziej praktyczny podczas danej podróży. Kiedy przyda się plecak turystyczny, a kiedy bardziej użyteczna będzie twarda walizka?

Termin „turystyka” wywodzi się od francuskiego „tour”. Słowo to oznacza podróż, która kończy się powrotem do punktu, z którego się zaczęła. W dzisiejszych czasach podróżowanie to najlepszy sposób na spędzenie wakacji czy ferii zimowych. Wyjazd poza miejsce zamieszkania pozwala się odstresować i oderwać od problemów życia codziennego. Podróżować jednak nie można bez bagażu – w końcu zabranie ubrań, kosmetyków, lekarstw czy sprzętu elektronicznego to konieczność. Obecnie najbardziej popularne opakowania na bagaż to plecaki i twarde walizki. Co warto o nich wiedzieć?

Plecak turystyczny

Bez wątpienia plecak turystyczny to bardzo uniwersalny produkt. Można go przewieść samochodem, pociągiem czy autobusem, jednak przede wszystkim został stworzony z myślą o miłośnikach turystyki pieszej. Uprawiając trekking, nikt przecież nie będzie wędrował z walizką w ręce czy torbą przewieszoną przez ramię. Przy takiej aktywności fizycznej wolne muszą być obie ręce, chociażby po to, aby chwycić kije trekkingowe czy przytrzymać się podczas wspinaczki. Jaki powinien być dobry plecak turystyczny, aby spełnił swoje zadanie?

  • Najlepszy plecak to taki dopasowany do rodzaju wyprawy. Na wielodniowe wędrówki przyda się duży plecak ze stelażem, np. o pojemności 50 litrów. Na jedno- czy dwudniowe wyprawy będzie właściwy prostszy wyrób, np. 20 litrowy.
  • Pas biodrowy i piersiowy to podstawa przy dużych plecakach turystycznych. Pozwoli to znacznie odciążyć ramiona. Dzięki temu transport dobytku będzie o wiele łatwiejszy.
  • Szelki plecaka turystycznego powinny być wyściełane miękkim materiałem i najlepiej wyprofilowane.
  • Ruchomy system nośny pozwoli użytkownikowi lepiej dopasować produkt do tułowia, bowiem pozwala na poruszanie szelkami w górę i w dół (a nie tylko je skracać lub wydłużać).
  • Małe plecaki turystyczne, np. na jednodniowe wycieczki, powinny mieć usztywniane plecy, co znacznie ułatwi wędrówkę.
  • W dużych plecakach przyda się wbudowany bukłak, który pozwoli pić wodę bez zatrzymywania się.

Walizki na kółkach

Osoby, które nie mają w planach wędrowania po górach i biwakowania w lesie, powinny sięgnąć po bardzo praktyczne walizki na kółkach. Można je przewozić każdym środkiem transportu, ale przede wszystkim używa się ich podczas podróży samolotowych. Każda dobra, twarda walizka powinna mieć parę kauczukowych kółeczek obracających się o 360 stopni, skuteczne zabezpieczenia (np. zamek TSA) oraz dwa uchwyty: wysuwany oraz stały. Pojemność walizki powinno się dobierać ze względu na długość wycieczki. Większe walizki na kółkach, takie o pojemności 100 litrów, będą odpowiednie na długie wyjazdy, np. dwutygodniowe. Na krótsze, kilkudniowe wyprawy, przyda się walizka mniejsza, np. o pojemności 30 litrów.

Wiele osób zastanawia się, które opakowania na bagaż będzie odpowiednie: plecak czy walizka? Plecaki, zwłaszcza plecaki turystyczne, to najlepszy wybór dla fanów wspinaczki i turystyki pieszej. Duże plecaki powinny być wyposażone w stelaż, ruchomy system nośny, pas biodrowy i piersiowy oraz bukłak na wodę. Natomiast w samolocie najlepiej sprawdzą się walizki na kółkach. Mogą być także przewożone samochodem czy pociągiem. Powinny być pakowne, lekkie, ale i wytrzymałe, z zamkami zabezpieczającymi.

Previous Przemoc w rodzinie może dotyczyć każdego
Next Narkotyki i uprawa marihuany w mieszkaniach w Sosnowcu

Może to Ci się spodoba

Zmieni się sposób finansowania sportu

W systemie finansowania polskiego sportu istotne są nie tylko przeznaczane środki, lecz także sposób zarządzania. Uruchomiony Kodeks Dobrych Praktyk Sponsoringowych ma pomóc tym dyscyplinom, które dotychczas nie miały możliwości pozyskania sponsora w postaci

Piłkarze to nowi celebryci. Na reklamach zarabiają nawet kilka milionów złotych rocznie

Piłkarze zarabiają nie tylko na boisku. Najlepsi mogą liczyć na kontrakty reklamowe, które rocznie przynoszą im nawet kilka milionów złotych. Dla reklamodawców piłkarze są podwójnie cenni – łączą bowiem cechy celebrytów

Euro 2016 może przynieść UEFA 2 mld euro zysku

Największe imprezy sportowe to okręty flagowe światowego marketingu sportowego – przekonuje Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. Wysoka frekwencja, a więc i coraz większe przychody ze sprzedaży biletów sprawiają, że również

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź